
Mijn naam is Milly Maas- Nelisse, Ik ben ervaringsdeskundige in beelddenken en heb inmiddels zoveel kennis opgedaan om jou en je ouders te coachen bij het leren volgens jouw eigen leerstijl.
Wat ging hieraan vooraf?
Naast mijn werkzaamheden binnen de financiële dienstverlening wilde ik altijd al iets anders doen. Iets met kinderen, maar wat?
Diverse ervaringen zorgden ervoor dat mij duidelijk werd wat ik graag zou willen. Namelijk, onze prachtige tuin in Deest en onze dieren inzetten bij de begeleiding van kinderen.
Om dat te bereiken ging ik op zoek naar kwalitatief goede opleidingen en dat werd de opleiding tot gecertificeerd Kinder Paardencoach van Caprilli Coaching & Training en docentenopleiding Kinderyoga van de Weideblik . Met deze opleidingen werd mijn rugzak gevuld met allerhande kennis, inzetbare technieken, goede adviezen en bovenal het inzicht “het kind centraal stellen”.
Toch was dat niet het enige wat in mijn rugzak belandde.
Aan het einde van deze opleidingen werd ik nieuwsgierig naar de bijscholing Anders Leren met Paarden, een vernieuwende methode voor beelddenkers. In deze opleiding leer je hoe je paarden in kunt zetten voor kinderen die, net als ik, visueel (zien) kinesthetisch(gevoel) zijn ingesteld. Ik wist al wel dat paarden in mijn leven altijd heel belangrijk zijn geweest. Op vijfjarige leeftijd kwam ik voor het eerst in aanraking met een pony. Het contact met de paarden gaf me zo’n goed gevoel en dat is tot de dag van vandaag zo gebleven.


Dus nieuwsgierig naar hoe je paarden in kunt zetten in het onderwijs ben ik de bijscholing Anders Leren met Paarden gaan volgen.
Waarom Anders Leren met Paarden? Hoezo Anders! Omdat het onderwijs Linksgeoriënteerd wordt gegeven en soms niet goed aansluit bij kinderen die visueel/kinesthetisch (rechtsgeoriënteerd) zijn ingesteld.
Van oudsher is het onderwijs linksgeoriënteerd; men leert stapje voor stapje en werkt vanuit onderdelen naar het geheel. In het onderwijs uit zich dit bijvoorbeeld het spellend uitspreken van woorden. Mensen (kinderen én volwassenen) met een rechtsgeoriënteerde leerstijl leren vanuit overzicht, leren het best door verbanden te zien. In de praktijk betekent dit bijvoorbeeld dat men een woord juist volledig moet visualiseren voordat het uitgesproken kan worden.
Door lesstof anders aan te bieden, kunnen deze kinderen gebruik maken van hun visuele talent om informatie direct in hun lange termijngeheugen te plaatsen en blijvend te reproduceren.
Stel je toch eens voor dat je paarden daadwerkelijk in kunt zetten om kinderen makkelijker te laten leren volgens hun eigen leerstijl; dat zou iets moois zijn! En weet je.. het werkt!
Visie:
Ik ben van mening, dat iedereen talenten gekregen heeft. Je bent altijd ergens goed in. Het is de ‘uitdaging’ in je leven om die talenten te gebruiken en te ontwikkelen. Zo is het voor volwassenen, en zo is het voor kinderen. Wat ik belangrijk vind is, dat kinderen gaan ontdekken waar ze goed in zijn, wat ze van nature hebben meegekregen, ‘wie ze zijn’. Als ze weten wat hun talenten zijn, kunnen ze ook waardering hebben voor zichzelf. Met waardering voor zichzelf krijgen ze zelfrespect. Zo’n kind zal uiteindelijk dus ook een ‘sterkere’ volwassene zijn, die op zijn beurt weer anderen tot steun kan zijn. Daar wil ik graag aan werken bij kinderen.
Missie:
Ik zie het als een uitdaging om kinderen te helpen hun prestaties op school te verbeteren. Maar belangrijker dan dat vind ik dat kinderen geloven in zichzelf. Dat ze erop vertrouwen dat ze iets kunnen presteren. Als deze basis goed/beter is, dan heeft dat effect op allerlei andere gebieden (zoals faalangst, boosheid, pesten en gepest worden enz.)
Graag coach ik jou (en je ouders) om het allemaal soepeler te laten lopen.
Je bent van harte uitgenodigd om kennis te komen maken!
Bel, app, mail gerust!
